- Fogynék - http://fogynek.hu -

Joghurtos padlizsánsaláta

A padlizsán remekül beilleszthető a legtöbb fogyókúra menüjébe. Változatosan elkészíthető, akár húsos fogások helyett is tálalható. Ez a saláta könnyű vacsorának is megteszi.

3 karcsú padlizsán
3 dl (házi) joghurt vagy kefir
só, bors, fokhagyma
pár evőkanálnyi olaj

A padlizsánokat megmossuk, levágjuk a szárát és ujjnyi vastag szeletekre vágjuk. Ízlés szerint meghámozzuk vagy rajtahagyjuk a héját.

A szeletek vékonyan (ecsettel) bekenjük olajjal. A padlizsán nagyon sok olajat magába tud szívni, így megelőzhetjük, hogy túl nehézzé váljon. Teflonos serpenyőben, erős lángon mindkét oldalról alaposan megpirítjuk a szeleteket. Figyeljünk oda rá, hogy a közepe se maradjon nyers. A már megsült oldalára borsot darálunk.

A joghurtot simára keverjük a sóval és a fokhagymával. Jól záródó dobozba öntünk egy kis joghurtot, belefektetjük az első réteg sült padlizsánt. Meglocsoljuk a fűszeres joghurttal és addig folytatjuk a rétegzést, amíg el nem fogy a padlizsánunk. A tetejét bőven meglocsoljuk a joghurtos öntettel. Gondosan lezárva legalább egy éjszakára a hűtőbe tesszük, hogy összeérjen.

Másnapra a padlizsán sok nedvességet magába szív a joghurtból, besűrítve a mártását. paradicsom kockákkal és / vagy finomra vágott zöld fűszerekkel tálaljuk.